RADEK ŠPRINC

„V tom případě podle smlouvy uplatníme sankce. Už v září můžeme sáhnout na jejich bankovní garanci ve výši 80 milionů korun,“ řekl náměstek primátora Josef Malíř.

Firma měla nádraží dokončit v září, nyní ale požádala o prodloužení lhůty do konce listopadu.

Pokud terminál nebude stát v prosinci, přijde město o dotaci od Evropské unie ve výši 62 milionů korun.

„To by nám vynahradila zmíněná bankovní garance. Ale těžko říct, jak by se zachovala firma Strabag. Scénáře jsou dva. Buď by stavěli dál, nebo bychom museli stavbu uzavřít, spočítat, doplatit a pak vyhlásit soutěž na nového dodavatele,“ řekl Josef Malíř. Dodal ale, že při vyjednávání radnice s dodavatelskou firmou věří v úspěch. „Je to unikátní konstrukce a velmi složitý projekt. Jak mám garantovat, že nepřekročíme limit vícenákladů? Investor si nyní bude muset vybrat, co se bude realizovat. Co se týče vyjádření rady města, tak bohužel neznám přesné usnesení,“ řekl ředitel hradecké pobočky společnosti Strabag Miloš Štěpán.