„Aktuálně jsme na stavbě zahájili vrtání pilot k podchodům. Probíhá přeložka plynovodu a inženýrských sítí,“ popisuje dění na stavbě Petra Drkulová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Stavební firma teď pracuje spíš na přípravných pracích. Uzavřený severní pruh okruhu je už vyfrézovaný, stejně jako Hradecká ulice směrem k Moravskému mostu. „Pokračujeme ve skrývkách území, v současné době je již hotovo 90 procent z nich. V příštím týdnu začnou také práce na bourání patek po trakčních sloupech,“ dodává Petra Drkulová.

ŘSD je jedním ze tří investorů, přestavbu dopravního uzlu v Hradci Králové platí společně stát, kraj a město.

Vloupání, ilustrační snímek.
Ve Svobodných Dvorech se lidé bojí o své domy, přibývá tam pokusů o vloupání

Přímo u Milety sídlí Zdravotnická záchranná služba Královéhradeckého kraje (ZZS KHK). Její ředitel Libor Seneta říká, že na dojezdových dobách se stavba prakticky neprojevila: „Máme provizorní sjezd na Zborovskou ulici. Takže vlastně na tu hlavní silnici dojedeme o trošku rychleji než dříve, kdy jsme jezdili přes naše parkoviště. Kolony tam jsou hlavně v ranní a odpolední špičce, ale ty se tam tvořily i předtím.“

Ředitel hradecké záchranky současně dodává, že se těší na „novou“ Miletu. „Tak, jak je nová křižovatka navržena, její průjezdnost a i koneckonců řešení parkování a výjezd u ZZS KHK, to nám v budoucnu práci ulehčí,“ dodává Libor Seneta.

Magistrát města Hradec Králové. Ilustrační fotografie.
Hradec má v rozpočtu 231 milionů k dobru, zafinancují další záměry i údržbu

Stavba za 524 milionů bez DPH se má pro řidiče otevřít v polovině roku 2026.

Podle dopravní policie se hradecká doprava přizpůsobila nové situaci. „V místě prováděné rekonstrukce jsme nezaznamenali žádné větší problémy v průjezdnosti a v plynulosti silničního provozu. Zvýšený provoz vozidel je však na objízdných trasách, Moravském Předměstí a v centru města, kdy se řidiči snaží rekonstruované křižovatce Mileta vyhnout,“ popisuje situaci vedoucího dopravního inspektorátu v Hradci Králové Tomáš Fulka.

První koše na třídění jsou v ulici U Labe. Teď je chce město vyzkoušet třeba i v parcích.
Modrá, žlutá a zelená. Hradečané budou moci třídit odpadky i v parcích

Situaci zkomplikovala oprava a uzavírka Pražského mostu. „V dopravní špičce se tvoří kolony vozidel zejména na třídě Karla IV. a na Tyršově mostě. V místě uzavírky řešili policisté několik protiprávních jednání souvisejících s porušením přechodného dopravního značení,“ připomíná Tomáš Fulka třeba řidiče, kteří jezdili přes Pražský most, kam mohou jen MHD a vozidla IZS. Nehodovost se podle policie v souvislosti přestavbou Milety a opravou Pražského mostu nezvýšila.

„Nová“ Mileta bude výš, a to kvůli gravitačnímu odvodnění nové čtveřice podchodů pro chodce a cyklisty. Přibyde také další odbočovací pruh od mostu U Soutoku směrem do centra a začátek Zborovské ulice se rozšíří na dva pruhy. Vše má zabránit častým dopravním zácpám. Vzniknout má také nové napojení fakultní nemocnice na Zborovskou ulici.

Mohlo by vás zajímat: Hradecká záchranka nasazuje elektromobil, dojezdu se nebojí

Zdroj: Deník/Jiří Fremuth