Budova nádraží je přitom vlastně stejná, její exteriér se prakticky nezměnil.

První nádraží vzniklo
v Hradci už v padesátých letech 19. století – stála tady dvoupatrová budova. Současný kolos byl postaven v roce 1935 – práce trvaly pět let.

Zásadní přeměnou prošla oblast v roce 2008, kdy byla dokončena rozsáhlá oprava náměstí.

Rekonstrukce: Spory za 180 milionů

Byla to masivní akce za mamutí cenu. Celkově přišla předělávka na 180 milionů korun, první odhady přitom mluvily o sumě rovných 100 milionů.

Kvůli nárůstu se město dostalo do sporu s firmou, která záležitost realizovala. Ale nejen kvůli tomu, došlo také ke zpoždění, navíc městská doprava začala po otevření náměstí působit v okolních ulicích vibrace.

Dnes je na náměstí hned několik stanovišť městské dopravy, další jsou hned vedle – na začátku nyní rekonstruované ulice S. K. Neumanna.

Prostor, jehož změnu vymysleli architekti Patrik Kotas a Jan Štípek, byl nedávno obohacen také poměrně unikátním parkovacím domem pro kola.

To tady za války opravdu nebylo.