Česká spořitelna podala zdrženlivější vysvětlení, kterým odůvodnila svůj krok. „Vyhodnocujeme průběžně sponzorskou strategii, na základě toho pak od některých projektů můžeme ustoupit a nahradíme je jinými. Při rozhodování pochopitelně bereme v úvahu i to, jak snadno nebo obtížně projekt najde sponzory a do jaké míry je na naší podpoře životně závislý,“ řekl Jan Holinka z Tiskového centra České spořitelny.

Organizátoři festivalu Rock for People však mají jasno. „Krok České spořitelny festival neohrozí. Patrné je to na již zveřejněném programu. Máme i stejný rozpočet jako loni. Posílili jsme ještě servis pro návštěvníky,“ uvedl tiskový mluvčí festivalu Rock for People Jiří Hlinka.

Odstoupení generálního sponzora tedy neohrozí ani dramaturgii akce. „Oproti loňsku dokonce stoupáme s počtem účinkujících umělců o přibližně dvacet jmen,“ doplnil Hlinka.

Pořadatelé festivalu nalezli jiné koncepční řešení: rozšířili spolupráci se stávajícími partnery, posílili vlastní vstup pořadatele a nalezli nové partnery.

Pořadatelské organizaci významně pomáhají i silnější předprodeje vstupenek než loni. O jakou částku ze strany České spořitelny šlo, je obchodní tajemství.
„Je však veřejně známou informací, že rozpočet festivalu Rock for People tvoří ze 70 procent příjmy ze vstupného,“ uzavřel Hlinka. Na vzdory faktu, že festival přišel o generálního partnera, je akce již zavedená a komplikace nehrozí.