„Celkem jde řádově o desítky milionů korun,“ uvedl vedoucí investičního odboru Valentýn Avramov.

Zatímco v první fázi hradecká radnice sama investorům „sypala“ dotace na silnice a infrastrukturu, nyní řeší rekonstrukce a rozšíření historických komunikací, které nestačí na novou zátěž.

Posledním příkladem je lokalita ulic Machkova a K Labi za novostavbami v hradecké čtvrti Třebeš. „Rekonstrukce lokality, v níž narůstá doprava, by měla stát dvanáct až patnáct milionů korun. Nejprve ale vznikne studie, která ukáže, jestli stávající profil vozovky bude vyhovující i do budoucnosti, nebo co je potřeba udělat, aby pohyb chodců, cyklistů i řidičů v lokalitě byl bezpečný,“ řekl Avramov.

Vypracování studie odsouhlasili královéhradečtí radní. „Sto tisíc korun pro vítěznou firmu by mělo bohatě stačit. Výsledky bychom měli mít tak v únoru,“ dodal šéf investic hradecké radnice.