Na radnici lidé podali přes deset námitek a připomínek včetně petice s pěti sty podpisy. Město se tak snaží najít jinou variantu, která by neohrozila provoz jedné z největších fabrik v Hradci Králové. „Jsme si vědomi citlivosti problému a necháme vypracovat studii, která by jej mohla vyřešit. Hledáme jinou trasu mimo areál ZVU, která by spojila Koutníkovu a Pražskou ulici," vysvětlil Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města.

Dodal, že studie odpoví také na vyřešení prostoru za hlavním nádražím a kuklenským podjezdem. Ten by se mohl dočkat rekonstrukce společně s rozšířením kolejí  do Pardubic.  Jednou z variant by mohlo být umístění silnice skrz areál Českých drah.

Sešli se dvakrát

„S městem jsme se sešli dvakrát, ale zásadní chybou je, že jednání měla být již před uveřejněním konceptu nového územního plánu. Takhle to vypadá, že s námi město nepočítá a tím se cítíme poškozeni. Dlouhá léta nikdo kvůli dálnici nevyhnal paní Havránkovou. Pokud stále platí česká ústava, tak snad nepřipraví o práci patnáct set lidí," popsal situaci ředitel společnosti ZVU a.s. Pavel Simajchl.

Studie, která by měla najít jiné místo pro silnici, bude obsahovat několik návrhů přijatelných pro všechny strany. „Studie dá firmě ZVU zároveň možnost, aby dál existovala," dodal primátor Zdeněk Fink.