V celém kraji dá hradecké hejtmanství do rekonstrukcí 34 silnic a mostů 1,5 miliardy. Na nejlidnatějším Hradecku kraj počítá se 4 stavbami a 90 miliony. „Je pravdou, že v letošním plánu figurují 4 stavby, nicméně je důležité zmínit, že v letech 2017 až 2020 se v rámci oprav a rekonstrukcí krajské silniční sítě v tomto okrese proinvestovalo 764 milionů korun ve dvaceti projektech,“ vysvětluje nepoměr mezi okresy radní kraje pro dopravu Václav Řehoř.

Největší z krajských oprav začala na začátku dubna u Nového Bydžova. Za 40 milionů pokračuje celková rekonstrukce silnice druhé třídy směrem na Chlumec. „Uvedení do provozu předpokládáme do konce letních prázdnin. Rekonstruovaný úsek měří 1150 metrů a práce budou probíhat za úplné uzavírky,“ vysvětluje Václav Řehoř.

V dubnu také začaly práce na rekonstrukci trojky mezi Nechanicemi a Hrádkem za 18 milionů korun. V červenci připravil kraj další dvě opravy silnic na Hradecku. Jednak začnou práce na průtahem Lochenicemi. I tady je v plánu celková rekonstrukce bezmála dvoukilometrového úseku. Práce přeruší zimní přestávka a pokračovat budou i v roce 2023.

Novou technologii pak kraj vyzkouší na 500 metrovém úseku hradeckých ulic Buzulucká a Pouchovská. Extrémně zatížená silnice u dopravního podniku dostane nový povrch s příměsí platového odpadu. Cesta by měla být odolnější hlavně za horka. „Snad se tato novinka osvědčí a začne se využívat ve větší míře i jinde,“ věří náměstek krajské Údržby silnic Jiří Koutník.

S komplikacemi musí počítat také ti, kteří jezdí po staré pražské jedničce. Stát opraví tříkilometrový úsek u Hradce od dálnice D11 k odbočce na Urbanice a v rámci toho zpřehlední i problematickou odbočku směrem na Hřibsko.