„Rodiče těchto dětí často tápou a nevědí, kam dát dítě do školy či školky, aby nebylo vystaveno zbytečnému riziku neúspěchu,“ sdělila Eliška Šedivá, vedoucí Speciálního pedagogického centra, které při škole funguje. Doplnila, že rodiče většinou využijí této možnosti získat informace, protože je anonymní.
„K lékaři se někdy neodváží zajít, a to právě z důvodu neanonymity,“ upřesnila. Častými dotazy, jež pracovníci školy i centra zodpovídají, jsou však také o vadě samotné nebo o možnosti získání sociálních příspěvků. „Avšak nejvíce otázek směřuje na vzdělávání dítěte. Z psychologického hlediska také řešíme případy, kdy se u dítěte objevila určitá porucha osobnosti, a to proto, že v kolektivu se mu ostatní děti smály,“ vysvětlila Šedivá. Během včerejšího dne do školy zavítaly desítky rodičů, ale i několik zájemců, kteří chtěli získat odborné informace.
„Přišla jsem se synem, který by měl příští rok nastoupit do první třídy. Trpí vadou řeči a z běžné školy mám trochu obavy, že by se mu děti vysmívaly,“ prozradila jedna z návštěvnic školy, Jana Smutná.