Zákaz však tehdy odmítl krajský úřad a vedení města vzkázal, že jde o stavbu a nelze proto vůči ní postupovat jako k nedovolenému reklamnímu zařízení. Magistrát si ale stál na svém a  tvrdil, že o stavbu nejde. Handrkování mezi oběma stranami trvá dodnes. Záležitost se dokonce dostala na stůl ministerstvu, které by nyní mohlo celý problém rozseknout.

Čeká se na verdikt

„Abychom vše dopilovali a bylo to v souladu s českými zákony, podal magistrát podnět na Ministerstvo průmyslu a obchodu, ale zatím nemáme odpověď. Podobné informace máme z krajského úřadu, který oslovil zase ministerstvo nadřazené stavebním úřadům," upřesnila mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková a dodala, že jakmile magistrátem oslovené ministerstvo odpoví, půjde o jasný signál, jak postupovat dál.

„Otázka, zda přípojná vozidla a na nich umístěné reklamní panely větší než 8 metrů čtverečních jsou podle stavebního zákona stavbami pro reklamu, se dosud nerozhodla a bude nadále předmětem právního posouzení," potvrdila Deníku i mluvčí krajského úřadu Martina Götzová.

Reklamy dál hyzdí ulice města

„K pochybnostem, zda se v případě vozíku s reklamou jedná o stavbu či nikoli, nás vedl fakt vyplývající ze zákona, že zařízení o celkové ploše větší než 8 metrů čtverečních se považuje za stavbu pro reklamu. V této věci jsme měli s Magistrátem města Hradec Králové odlišný názor, neboť se podle nás jedná o složitější právní věc," doplnila mluvčí Martina Götzová.

Magistrát si však stojí na svém, respektive na tom, co rozhodl stavební úřad: o stavbu se v případě vozíků v žádném případě nejedná.

Je to stavba, nebo není?
Kraj o přípojných vozících tvrdí, že jsou větší než 8 metrů čtverečních a proto se považují za stavbu pro reklamu. Stanovisko magistrátu je opačné – o stavbu se nejedná. Což ostatně tvrdí i stavební úřad. A proč tolik záleží na tom, zda o stavbu jde, či nikoliv? Pokud by se rozhodlo, že jsou „reklamy na kolečkách" stavbou, rozhodoval by o nich stavební zákon a nařízení města, které je zakázalo, by nemělo žádnou váhu.

Zmatky nad zmatky

Ze situace jsou tak zmatené nejen oba zmíněné úřady, městští strážníci, kteří mají „vše monitorovat", ale samozřejmě i sami provozovatelé diskutovaných reklam, jenž na rozhodnutí netrpělivě čekají už několik měsíců. Billboardy původně odstranili, po nastalých zmatcích je ale postupně vrátili zpět. Teď je jich na území města kolem dvaceti. Nejvíce u křižovatky Mileta, další jsou umístěny na výjezdu z města u ČKD, najdeme je i u obchodního centra Futurum. Řidiči si na ně stěžují, že je rozptylují, navíc často brání ve výhledu.

Kraj chystá pokuty

I přesto, že se zatím o osudu pojízdných billboardů nerozhodlo, kraj hodlá zasáhnout. Paradoxně i přes tvrzení, že se o stavbu jedná a zákaz radnice tedy neplatí, zahájí krajský úřad s dotčenými subjekty správní řízení o uložení pokuty za porušování nařízení města.