Po Městské zeleni, která se stala součástí Technických služeb, čeká podobný osud také Správu nemovitostí, jež se stará o budovy a pozemky v majetku města. Postupné rozpouštění firmy bylo jedním z hlavních důvodů odchodu ředitelky Zdeňky Rychterové.

„Chtěli bychom optimalizovat náklady. Město dostalo na starost úklid chodníků v zimě. Přesunutím lidí do Technických služeb by se zvýšila okamžitá schopnost nasadit třeba ty, co se starají o hřiště,“ uvedla náměstkyně primátora Pavla Finfrlová.

Radnice založila expertní skupinu, která by měla navrhnout další postup sloučení organizací. První výsledky by měla podle Finfrlové přinést do dvou týdnů.

„Správa nemovitostí by měla zůstat, dokud nedoběhne prodej domů a bytů. O definitivním zániku rozhodne až příští zastupitelstvo. Pokud se vytipují oblasti, kde si firmy navzájem účtují za služby a kde se dají ušetřit lidi a peníze, tak by jejich převod byl reálný už do konce letošního roku,“ řekla náměstkyně primátora.

Na postupnou „demolici“ firmy se nedokázala dívat její ředitelka Zdeňka Rychterová, která raději z funkce po více než čtyřech letech odešla. „Správa vznikla ze dvou společností, dvou nesourodých kopečků něčeho, co se muselo dát dohromady. Tehdy neměla vedení, počítače byly nefunkční, protože nepracovaly přes server, ale ve dvou rozdílných programech.

Neměli jsme dost peněz, takže výměna techniky v lázních a bazénu byla naplánována až na letošní rok. Nechci být u zániku firmy, kterou jsme doslova vydupali ze země,“ dodala Rychterová.

Správa nemovitostí hospodaří ročně s vyrovnaným rozpočtem zhruba 140 milionů korun. Podle náměstkyně primátora však město zřejmě neušetří ani korunu. „Bude velký úspěch, když s novou povinností uklízet chodníky náklady nevzrostou, ale zůstanou na současné výši,“ míní Pavla Finfrlová.