„Jen na Moravském Předměstí chybí podle odhadů stovky parkovacích míst,“ uvedl mluvčí hradeckého magistrátu Václav Svoboda.

Radnice si chce nechat vypracovat studie dopravy na Slezském a Moravském Předměstí, které by jednoznačně prokázaly, jaké jsou potřeby periferií. Za dva dokumenty by město mělo zaplatit celkem 600 tisíc.

Zatímco v centru problémy s ucpanými ulicemi vyřešil i za cenu zpoplatnění parkovací systém, na okrajích města by se měli spasiteli stát soukromé stavební firmy. „Víme o různých plánech investorů, kteří chtějí stavět na sídlištích. Chceme, aby přispěli ke snížení deficitu parkovacích míst. To znamená, že si postaví parkoviště pro svoje potřeby plus něco navíc,“ uvedl náměstek primátora Josef Malíř.

Radnice navíc zvažuje navýšení koeficientů v územním plánu, které určují, kolik stání musí stavitel vybudovat k jedné bytové jednotce. „Je jasné, že kapacita parkovišť na sídlištích, která vznikala před třiceti a více lety, už na nárůst autodopravy nestačí,“ řekl Svoboda.

Parkovací domy město na sídlištích stavět nehodlá. „Bylo by to nákladné a navíc bychom je nemohli rozdělit mezi obyvatele. Ale pokud se pro stavbu parkoviště rozhodne třeba bytové družstvo, tak jim město může poskytnout pozemek,“ dodal Malíř.

OTÁZA PRO náměstka primátora Josefa Malíře

close zoom_in TOLERUJE POLICIE PŘESTUPKY NA SÍDLIŠTÍCH KVŮLI DEFICITU STÁNÍ?

To nedokážu posoudit. Je pravda, že stačí, když si hradeckými sídlišti projedete a člověk si hned uvědomí, že kdyby městští či státní policisté striktně posuzovali například stání v blízkosti křižovatek nebo někde, kde se nemá stát, tak by každý den nějaký přestupek našli. Ale to by byla věčná válka, a to my rozhodně nechceme. Situaci by pomohla výstavba nových parkovacích kapacit, ale na to město v současné době nemá dostatek peněz. Řešením je také zužování ulic, které už na Moravském Předměstí probíhá, či další změny značení. Na jednu se chystáme ve Všehrdově ulici a v okolí, kde se dnes nedá zaparkovat.