Do zimní údržby místních komunikací ve městě je připraveno se zapojit více než 200 pracovníků, kteří budou mít k dispozici 47 vozidel. Některé z nich byly k vidění i na listopadové akci Dne zimní připravenosti, kam se přišly podívat i děti z mateřských škol.

Technické služby se postarají o údržbu chodníků a cyklostezek v délce přes 340 kilometrů. Udržovat budou i více než 105 kilometrů vozovky. Postarat se ale budou muset mimo jiné také o podchody, rampy, schodiště a veřejná prostranství.

Zatímco střední část hradecké Benešovy třídy v Hradci Králové je opravená, další části bulváru na Moravském Předměstí nadále chátrají.
VIDEO, FOTO: Lesk a bída hradecké Benešovky. Podívejte se, jak sídliště chátrá

„K dispozici máme na zimní období více než 1 500 tun posypové soli, 222 m3 ekogritu a dále písek a drť. Přes léto jsme dokoupili 550 tun posypové soli, kterou jsme minulý rok na vozovkách a chodnících hojně využívali,“ uvedl v tiskové zprávě PR manager Technických služeb Hradec Králové Patrik Palátka.

V průběhu zimních měsíců je sypký materiál průběžně doplňován. Při běžné zimě počítají technické služby s náklady za zhruba deset milionů korun. „Rekordní byla zimní sezona 2009-2010, kdy i díky vyhlášené sněhové kalamitě a novele zákona o pozemních komunikacích vyšla na 24 milionů korun,“ sdělil ředitel organizace Tomáš Pospíšil.

S využitím tiskové zprávy

Podívejte se: Údržba silnic v Královéhradeckém kraji se prodraží

Zdroj: Deník/Jiří Fremuth