Vzhledem k pandemické situaci se ale DPMHK s městem shodlo, že ke změnám zatím nedojde. Poslední změna jízdného v Hradci Králové byla zavedena v roce 2016.

„Je přirozené, že ceny jízdného budou s ohledem na inflaci, růst cen vstupů a především mzdových nákladů, stoupat. Ačkoli je tedy úprava ceníku v budoucnosti nevyhnutelná, nechceme ji zatím vzhledem k pandemické situaci zavádět. K tomuto kroku můžeme přistoupit až ve chvíli, kdy se život alespoň z větší části vrátí do normálu a současná pandemie a platná vládní opatření již nebudou naši společnost omezovat vysokou nemocností, možnostmi výdělku a zaměstnanosti. Je to otázka několika měsíců až let,“ říká k současné situaci náměstek primátora pro správu městských organizací Pavel Marek. Případnou změnou ceníku jízdného se město zabývalo také z důvodu zvyšujícího se městského příspěvku dopravnímu podniku. „Iniciativa na návrh úprav ceníku, kterou jsme se zabývali, přišla z naší strany, jelikož jsme chtěli znát možné varianty, jak snížit nebo alespoň zastavit rostoucí výši příspěvku z rozpočtu města na městskou hromadnou dopravu, který je v současnosti na úrovni 279 milionů korun ročně,“ doplňuje náměstek Marek.

Dopravní podnik se od výskytu koronaviru v zemi potýká s úbytkem cestujících a propadem příjmů. „Za poslední rok nám klesly počty cestujících o 30 %, jen od začátku tohoto roku tak tratíme na tržbách více než devět milionů korun a mimo jiné kvůli této ztrátě jsme museli pozastavit plánovanou obměnu vozového parku v tomto roce,“ dodává ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham. Městský dopravce měl v letošním roce pořídit šest nových vozů za zhruba 50 milionů korun. Tento plán ale odsunul na příští rok.