Společnost Strabag, která nádraží staví, totiž požaduje proplacení nečekaných nákladů, které už podle vedení města přesáhly sto milionů korun.
Dopravní podnik města, který je investorem stavby, i radnice to však odmítají.

„Podle zákona o veřejných zakázkách můžeme proplatit vícenáklady v hodnotě maximálně dvaceti procent z celkové ceny díla, tedy asi 78 milionů korun. V tuto chvíli už jsou odsouhlaseny práce navíc za 11 milionů, o dalších částkách budeme vyjednávat,“ uvedl náměstek hradeckého primátora Josef Malíř.
Stavba terminálu v hodnotě zhruba 300 milionů korun se navíc dostala do skluzu. Původní termín dokončení, září letošního roku, dělníci zcela jistě nestihnou.

Společnost Strabag proto požádala dopravní podnik o prodloužení lhůty do 30. listopadu. Dopravce ale nechal toto rozhodnutí na radnici.

„Prodloužení termínu rada doporučila zastupitelstvu ke schválení. Pro ale hlasovalo pouze šest z jedenácti lidí. Firma se navíc musí zavázat, že na konci listopadu nám předá kompletně celé dílo a vícenáklady nepřesáhnou pětinu ceny. Pokud se nedohodneme, budeme uplatňovat sankce,“ řekl Malíř.