„Nyní probíhá takzvané předepínání konstrukce pomocí hydraulického zařízení, které vyztuží ocelová táhla. Při tom se měří přenášené síly a geometrie konstrukce. Plachtaři by na stavbu měli nastoupit v pondělí,“ potvrdil Miloslav Kulich, ředitel dopravního podniku, který je investorem terminálu.

Natahování speciální plachty by mělo podle Kulicha trvat třicet dnů. Tím ale stavba nádraží ještě nekončí.

„Některé části střechy se budou muset zasklít a pak nastoupí klempíři. Souběžně dojde k dokončení nástupišť, zadláždění, k instalaci označníků a musí se dodělat také trolejové vedení u objektu blíže železnici,“ řekl ředitel.

Kolaudace odbavovacích hal by podle plánů měla proběhnout už v polovině května. Střecha a okolní plochy by měly projít kolaudací v červnu.

Jestli stavební společnost Strabag svoje sliby splní, jsme se ale včera nedozvěděli. „Obraťte se na tiskovou mluvčí do Prahy,“ uvedl ředitel hradecké pobočky firmy Strabag Miloš Štěpán. Mluvčí však nebyla k zastižení.

Terminál za 357 milionů korun bez daně z přidané hodnoty, který měl stát už vloni v srpnu, bude sloužit městské hromadné i dálkové dopravě. Část nákladů, 62 milionů, chce dopravce zaplatit z dotace.

Cestující ve dvou halách najdou informační centrum, prodej jízdenek, digitální informační panel s odjezdy, boxy pro úschovu věcí, občerstvení a internetový kiosek.