Dílo za téměř 360 milionů korun bez daně, na které 62 miliony přispěla i Evropská unie, se rozkládá na ploše bezmála 22 tisíc metrů čtverečních a bude sloužit vozidlům městské hromadné dopravy i linkové regionální a dálkové autobusové dopravy. Na 22 nástupištích se očekává téměř 1200 odjezdů a příjezdů denně, při nichž bude odbaveno 21 tisíc cestujících.

Odvážné dílo architekta Patrika Kotase má podle primátora Otakara Divíška šanci stát se nejen důstojnou vstupní branou do krajské metropole, ale i její novou dominantou. „Věřím, že po dokončení Riegrova náměstí to bude skvost, na který se budou lidé jezdit dívat. Jako se jezdí dívat na Gočáru nebo Kotěrovu architekturu, tak se budou možná jezdit dívat i na Kotasovu architekturu,“ uvedl primátor.

Kromě 22 nástupišť, nad nimiž se klene ocelová konstrukce pokrytá dvanácti plastovými membránami, terminál zahrnuje dvě hlavní dvoupodlažní budovy. Jedna je určena pro městskou hromadnou a druhá pro regionální a dálkovou dopravu. Cestující v nich najdou infocentra, internet, úschovnu zavazadel, rychlé občerstvení, pizzerii i restaurace. Dominantou interiéru jedné z budov je dispečerské pracoviště ve tvaru koule o průměru přes čtyři metry, zavěšené pod střechou.