Podle mluvčího magistrátu Václava Svobody tento krok radnice krajského města podporuje. „Záleží ale na volených orgánech města, aby v takovém případě navýšily finanční prostředky pro dopravní podnik,“ uvedl Svoboda. Doplnil, že důvodem snahy o bezplatný provoz mezi dvěma důležitými hradeckými dopravními uzly, je snaha usnadnit cestování a přestup mezi vlaky a autobusy.

Ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Miloslav Kulich nám řekl, že původní představy s bezplatným provozem počítaly po dokončení rekonstrukce Riegrova náměstí, tedy zřejmě na podzim. „O konkrétních záležitostech teprve povedeme jednání. Existuje ale předpoklad, že by to tak mělo platit od října,“ prohlásil.

Dokončení obnovy Riegrova náměstí bude pro městskou dopravu znamenat velkou změnu. Do terminálu začnou zajíždět i trolejbusové linky, které dosud stále končí v provizorní točně u Koruny. Do původní podoby se rovněž vrátí trasy většiny autobusových linek, které kvůli uzavření náměstí a některých okolních ulic jezdí po objízdných trasách.

Dopravní podnik i magistrát věří, že získání už „odklepnuté“ dotace ve výši 62 milionů korun z Evropské unie na výstavbu terminálu, nebude nic bránit. „Podmínky pro dotaci jsme splnili, tak doufám, že vše bude v pořádku,“ uvedl při zahájení provozu terminálu primátor Otakar Divíšek. „Nejpozději do konce července žádost podáme, aby dotace byla proplacena,“ dodal Miloslav Kulich.