Křižovatkou Koruna neprojel oficiálně ještě ani jeden cyklista a už se množí názory, že právě pro milovníky jedné stopy bude toto křížení hazardem se životem.

Trnem v oku bicyklistů však nejsou automobily, ale sloupky v podobě trnů. 
I když jsou „vytrčeny" směrem z jízdní dráhy, i tak se někteří lidé domnívají, že mohou být životu nebezpečné.

„Představa, že se dvě kola vyhýbají a jeden z cyklistů upadne na špičaté sloupky je dost děsivá," sdělila svůj názor na sociální síti Ilona Dvořáková. Sloupky se nelíbí ani opozičnímu zastupiteli za ANO Pavlu Markovi, který je vnímá jako nebezpečný a zbytečný architektonický prvek: „Sloupky podle mne na některých místech zvyšují pravděpodobnost úrazu v případě kolize. A to zejména 
k obousměrnému provozu, který chápu. Problém se může ještě zvýšit v případě jízdy s přívěsným vozíkem," říká opoziční zastupitel.

Za sloupky si však stojí  člověk, z jehož pera celá Koruna vznikla, tedy architekt Patrik Kotas, který je vnímá jako předěl mezi pěší a cyklistickou drahou.

Trny Koruny v blízkosti cyklostezky na zrekonstruované hradecké křižovatce.

Křižovatka Koruna se ještě nedostala do ostrého provozu a už je opět středem kritiky.

Kromě „přemrštěné" ceny některým lidem vadí zbytečné architektonické prvky, které jsou podle nich životu nebezpečné. Jedná se o sloupky, které oddělují cyklistický pás od chodců. „Jsou zbytečně špičaté a cyklista by se  na ně mohl nabodnout. Vtipné na celé věci je, že šipka s piktogramem cyklisty směřuje přímo na ty jehly. To jako by říkala - Pojď a nabodni se na mě," napsal jeden z uživatelů na sociální síť.

Sloupek vs. billboard

Proti sloupkům je i opoziční zastupitel za ANO Pavel Marek. „Nechceme, aby si někdo ublížil v autě. Proto se legislativa snaží od cest odstranit billboardy. No 
a tady v Hradci jdeme opačnou cestou a nebezpečné prvky dáme cyklistům prakticky do cesty," míní opoziční zastupitel 
s tím, že je na cyklistech, aby přizpůsobili své chováni danému řešeni, které schválili dopravní odbornici.

„Bohužel si myslím, že to se dalo řešit bezpečněji 
a náš klub na vzniklou situaci bude patřičně reagovat," dodal Pavel Marek.

S těmito názory však nesouhlasí tvůrce Koruny, architekt Patrik Kotas: „Sloupky mají vymezit cyklistickou stezku. Navíc ty „trny" se otevírají směrem ven ze stezky, takže nejsou směrově orientované 
do dráhy kolařů. Podle mě je to naopak prvek ve prospěch cyklistů," řekl Patrik Kotas s tím, že člověk se může zranit o cokoliv a nemusí to mít ostré hrany.

„Navíc jsou sloupky večer osvětleny, takže plní 
i funkci výstražnou," dodal architekt Patrik Kotas.

V pondělí zažije Koruna první ostrý test
V pondělí zažije křižovatka Koruna první zátěžový test 
po rekonstrukci. Do zítřka by totiž měli mít stavbaři vše hotové a doprava by se měla vrátit do normálního stavu. Odpůrci stavby tvrdí, že prostupnost bude horší než před rekonstrukcí. Na podzim pak přibude doprava k obchodním centru Aupark.