„Když jsem jel s kočárkem trolejbusem, měl jsem velké problémy s ním vystoupit. Trolejbus zastavil v takové vzdálenosti od obrubníku, že to prostě nešlo. Řidič mi ale vysvětlil, že není možné, aby zastavil tak, abych mohl i s kočárkem pohodlně vystoupit. Nedovedu si představit, jak to řeší člověk na vozíku,“ zlobil se jeden z našich čtenářů. „Potom nechápu, k čemu jsou bezbariérové nové vozy,“ poznamenal.

„Málokdo ví, že zastávky dopravnímu podniku nepatří. Naše jsou jen označníky s potřebnými informacemi. Je tedy možné, že ne na všech našich zastávkách řidič může zastavit tak, jak by to mělo odpovídat pohodlí cestujících,“ vysvětloval vedoucí střediska městské hromadné dopravy Dopravního podniku města Hradce Králové Leo Sedláček. Jak dodal, podnik se v žádném případě nechce vymlouvat.

„Jsme jednoduše závislí na dohodě s majiteli komunikací, a to se nám vždy nedaří. Například víme, že zastávka u malého Teska v centru Hradce směrem ke skleněné věži je v havarijním stavu. Dokonce jsme tu museli označník a tedy i zastávku posunout o pár metrů dál. Ale jak jsem slyšel, chystá se tu rozsáhlá oprava vozovky. Žádali jsme alespoň o opravy provizorní, uvidíme,“ uvedl Sedláček.

Jak doplnil, na druhé straně je již v krajské metropoli řada zastávek, kde se s majiteli dohodli a zastávky jsou bezbariérové. „Jedná se například o zastávky na hlavním nádraží, u terminálu, V Lipkách, na křižovatce Běleč či zastávce Zděná bouda. Je jich ve městě ovšem mnohem víc,“ řekl Sedláček. Dohoda jim naopak nevyšla například při opravách Brněnské třídy.