Trolejbusy se v ulicích krajského města pohybují už šedesát let. Při příležitosti výročí uspořádal Dopravní podnik města Hradce Králové pro veřejnost program.

Nosným pilířem oslav se staly jízdy historického trolejbusu typu 9Tr na lince číslo 2. Právě na této lince, spojující tehdy Nový Hradec s hlavním nádražím, se začala historie hradecké trolejbusové dopravy psát. První trolejbus se na trasu vydal v neděli 2. května 1949. Dobový trolejbus zvládl při sobotních oslavách jubilea tuto trasu mnohokrát a svezl přitom stovky a možná i tisíce cestujících, především dětí.

Další stovky lidí se přišly podívat do prostoru terminálu hromadné dopravy, kde městský dopravní podnik přichystal doprovodný program. Ten zahrnoval například prohlídku dispečerského pracoviště ve zvláštní prosklené kouli zavěšené u stropu haly nebo výstavu současných trolejbusů a další techniky. Techničtí „fajnšmekři“ například obdivovali ukázku funkce dálkově ovládané výhybky trolejového vedení umístěné ve výšce očí návštěvníků. Děti si přišli na své při dvou soutěžích o drobné ceny.

Stovky zájemců využily rovněž možnosti nechat si za výrazně nižší cenu zhotovit čipovou městskou kartu, s níž lze hradit jízdné v městské hromadné dopravě. Fronta u okénka stála celý den.

Rozvoj trolejbusové dopravy v Hradci Králové neustal ani po zřízení první linky v roce 1949. Naopak. Ještě v témže roce byl zahájen provoz na další trolejbusové lince označované 0, která pendlovala mezi nádražím a Slezským Předměstím. O dva roky později došlo k jejímu prodloužení na druhou stranu do Kuklen a v roce 1952 až do Plačic. V roce 1958 začala fungovat linka 7 mezi nádražím a Malšovicemi, v roce 1993 přibyla linka 1 na Nový Hradec a v roce 1995 linka 6 na Slezské Předměstí.

V současnosti jezdí v krajském městě pět trolejbusových linek o celkové délce 34 kilometrů. Doprava je zabezpečována 37 vozidly, z nichž dvaadvacet je nízkopodlažních. Hradecké trolejbusy ročně ujedou 1,8 milionu kilometrů.