Díky programu výměny administrátorů, který organizuje každoročně Fulbrightova komise, se do školy přijel podívat a podělit se o své zkušenosti ředitel Christopher Lommerin z Maxson Middle School v Plainfieldu ve státě New Jersey.
„Pro školu to bylo velmi přínosné období. Vzájemně jsme si vyměnili zkušenosti a znalosti z řízení školy i fungování výuky,“ vysvětlila zástupkyně ředitele školy Milena Hálková, která již Maxson Middle School navštívila.
Christopher Lommerin zhodnotil pro Hradecký deník svůj pobyt v Hradci Králové a poukázal na hlavní rozdíly mezi výukou v Česku a Americe. „V USA se více zaměřujeme na praktickou část hodiny. Studenti si samozřejmě na začátku zopakují předchozí lekci, ale poté už je podstatná část věnována práci ve skupinkách a konkrétním každodenním situacím,“ uvedl Lommerin.
Doplnil, že u nás se více soustředíme na tradiční styl výuky a ona praktická část zabírá méně času. „Nemohu však říci, že by ten či onen přístup byl správný. Oba mají své klady a zápory,“ dodal.
Rozdílným bývá i míra komunikace a spolupráce mezi studenty navzájem a také mezi kantory. „Spolupráce je zde na nižší úrovni, avšak vše záleží jenom na přístupu učitele. Když je dobrý kantor, pak jsou děti zvídavé a snaží se spolupracovat. I u nás ve škole jsem měl učitele, kteří vedli hodinu velmi dynamicky, ale děti přesto nezaujali. To jsem pak měl v ředitelně časté telefonáty, že studenti jsou neposední,“ prozradil s úsměvem Lommerin.
Pod jeho vedením si žáci vyzkoušeli také videokonferenci s dalšími pěti školami v zámoří. „Pro otrkání se a rozvoj komunikace to bylo úžasné,“ řekla Milena Hálková. Největší zážitek, jenž si americký host z Čech odváží, byly tři dny strávené se studenty na horách.
„Vládla uvolněná atmosféra a běžný ostych byl tatam,“ uzavírá Christopher Lommerin.