Čtvrtek a pátek patřil technické části. „Kontrolujeme auta, jestli jsou technicky způsobilá na trať vůbec vyjet. Bezpečnost je zde na prvním místě. Při technické přejímce je čeká například test náklonu na plošině, nebo musí elektrické formule projít testem vody," vysvětlila Kateřina Vašíčková z organizačního týmu Formula Student Czech Republic
O víkendu bude pro diváky připraven atraktivní program, uvidí formule závodit. Od devíti hodin bude areál otevřen pro návštěvníky. Dopoledne piloti otestují podvozek na trati ve tvaru osmičky a přesunou se na start sprintu. Odpoledne přejdou ke kvalifikačnímu autocrossu, jenž prověří dynamiku a ovladatelnost vozu.
V neděli přijde na řadu zlatý hřeb: vytrvalostní závod na dvaadvacet kilometrů s výměnou řidičů v půlce trati.
Body z disciplín se sčítají, takže nezáleží jen na závodech, ale také na technické části. Týmy musí ukázat také svého obchodní ducha, protože obhajují a prodávají svůj jedinečný produkt odborné veřejnosti.
Nejvíce týmů přijelo z Německa, kde je soutěž velmi populární. Oficiálním jazykem je angličtina.
„I když k nám přijde český komisař, tak s ním musíme komunikovat anglicky. Loni jsme absolvovali první sezonu. Byli jsme v Maďarsku a Itálii. Letos soutěžíme s elektrickým i klasickým motorem. Obecně mají všichni nejméně rádi statické disciplíny," prozradil Jakub Dražan z CTU CarTech pražské ČVUT.