Od parkovacího domu v Auparku si všichni slibovali, že ulehčí řidičům a „vysaje“ auta z ulic. To se ale nestalo. Aupark každý den hlásí stovky volných míst. Parkovací dům nechtějí využívat ani rezidenti, pro které město v Auparku vyjednalo dvě stě parkovacích míst.

„Ve spolupráci s radnicí jsme rezidentům z nejbližšího okolí nabídli zvýhodněné parkování a v současnosti se distribuují parkovací karty zájemcům,“ uvedla Kristýna Křemenová, marketingová a PR manažerka HB Reavis.

Místním ale parkování v Auparku výhodné nepřipadá a pro karty se příliš nehrnou. „V první vlně se městu přihlásilo 22 zájemců, podle posledních informací však mělo skutečný zájem 12 žadatelů,“ informoval mluvčí hradeckého magistrátu Petr Vinklář.

Obyvatelé s trvalým bydlištěm v okolí mohou využívat parkovací dům za 490 korun měsíčně. „Pro běžného smrtelníka je parkování nedostupné,“ podotkl předseda komise místní samosprávy Richard Zelený.

Členům Komise místní samosprávy Pražské Předměstí – sever bylo předem jasné, že o drahé parkovací karty nebude velký zájem. Podle předsedy komise Richarda Zeleného by mělo vedení města jednat s Auparkem o snížení ceny. Profitoval by z toho i vlastník budovy, firma HB Reavis: „Dokud HB Reavis trochu „nevyměkne“, budou mít prázdný parkovací dům s tisíci míst,“ zdůraznil Richard Zelený. Předseda je ale skeptický. Neočekává, že by se cenová politika firmy proměnila.

Městská část Pražské Předměstí je výjimečná v tom, že má hned tři parkovací domy. Kromě Auparku lidé mohou nechat auto v parkovacím domě Katsch-nerka a Kollárova. Parkovací karta v Auparku by podle Zeleného měla stát podobně jako v Katschnerce, kterou řidiči hojně využívají, tedy 200 korun měsíčně.

Osobní vize předsedy komise je ale radikálnější: „Řešením by bylo, aby lidé přestali jezdit autem. Jenže vím, že s tím absolutně nemůžu uspět,“ uvedl a doplnil, že on sám auto nemá a po městě jezdí na kole.