Vloni zemřelo na silnicích hradeckého kraje 33 lidí. Je to nejméně za posledních šest let, toto číslo však klesá jen velmi pomalu. A nehod s doživotními zdravotními následky vloni naopak dokonce přibylo. Výrazně pak vzrostl i počet nehod pod vlivem alkoholu, a to skoro o čtvrtinu na 247.
Jak také vyplývá z ještě oficiálně nezveřejněných policejních statistik, které má však Deník k dispozici, stále více bouraček je způsobeno nepřiměřenou rychlostí.
Počet mrtvých rok za rokem
Počty obětí dopravních nehod v Královéhradeckém kraji v letech 2010 až 2016:
2010: 57
2011: 57
2012: 57
2013: 37
2014: 35
2015: 34
2016: 33
Policie však odmítá, že by na silnicích nebyla s radary vidět. „Měření rychlosti provádíme neustále, protože patří mezi hlavní příčiny dopravních nehod. Jedná se o nejpočetnější skupinu zjištěných přestupků. Vloni bylo zjištěno a vyřešeno 12 315 překročení maximální předepsané rychlosti, což je o 588 víc než v roce 2015," řekl krajský policejní mluvčí Jan Čížkovský.
Mezi vůbec nejrizikovější místa patří frekventované silnice prvních tříd v místech křížení s okreskami, kde chybí odbočovací a připojovací pruhy. Typickým příkladem je neblaze proslulá „pětatřicítka" od Jičína přes Hradec na Holice.
Velmi tragické jsou také železniční přejezdy. V červenci vjelo na trať z Jaroměře do České Skalice auto přímo před rychlík. Vlak ho táhl 200 metrů, zahynula jeho dvoučlenná posádka.
Další nehoda se stala na začátku října v Hradci Králové - Kuklenách. Před vlak přijíždějící od Prahy najel na přejezd osobní vůz. Auto i lokomotiva začaly po nárazu hořet, ve vozidle zahynul otec s malým synem.
Dvě oběti si vyžádal i listopadový střet Škody Octavia s polským kamionem na silnici u Roudnice.
„Osobní vůz vyjížděl z vedlejší silnice. Po srážce se auto dostalo do protisměru a poté skončilo v poli," sdělili policisté.