„Děti k nám chodí v úterý a ve čtvrtek. Program si mohou předem vybrat. Tady ho připravíme na míru. Chceme v dětech vzbudit lásku k lesu, ale také jim předat informace. Maximálně jsme v přírodě čtyři hodiny, ale dnešní školce jsem připravila hodinu a půl zážitků," vysvětlila Aneta Ježková z hradeckých městských lesů. Podle ní mají podobné akce smysl, protože dnešní děti nepoznají ani základní zvířata žijící v lese. Podobně na tom jsou také se stromy.

Děti se ve škole učí o zvířatech i přírodě, ale podle pedagogů mají podobné lekce smysl. „Dětem se daleko lépe vysvětlují souvislosti. Je to učení takovou nenásilnou formou a jim se líbí hlavně ta akčnost. Obrázky si samozřejmě prohlížíme v encyklopediích, ale tady si vše ověří v praxi. Znalost stromů musí trénovat neustále dokola, ale když přijdeme z lesa, tak si pamatují více," dodala Kateřina Nováková, ředitelka MŠ Klíček.