„Zájem jsme dopředu zjišťovali u našich občanů a ten zde byl. Zatím využíváme regionální zastávky," vysvětlil Jiří Němec, starosta města.

Třebechovická hromadná doprava
• Město zavedlo dvě linky, které obsluhují celkem dvanáct zastávek.
• V plánu má vybudovat dalších šest zastávek – Nepasice, Na Obci, Habrmanova, Hřbitov, Šárovcova, Polánky nad Dědinou a Bědovická.
• Cílem MHD je, aby nabídlo dopravu seniorům na nákupy, lidem k vlakům i od nich a dětem rozvoz zejména po skončení vyučování.
• Dospělí zaplatí 8 korun, děti 
do 15 let polovinu.
• Do vozu se vejde 12 sedících 
a 8 stojících cestujících.

První pasažérky jely na vlak

Už první den byl o autobus zájem. „Příjemně  mne překvapily o půl sedmé ráno dvě studentky, které jely ze Štěnkova na vlak. O hodinu později přišla jedna babička, jestli opravdu jezdíme a informovala se o jízdním řádu. Říkala, že zítra přijedou i ostatní a pojedou se projet," usmíval se řidič Jindřich Řehák.

Dodal, že si ho lidé všímají, usmívají se a se zvednutým palcem ukazovali, že jsou spokojení.

Pokud se na začátku příštího roku ukáže, že je o službu zájem, chtělo by ji město za chovat a  ještě rozšířit o další zastávky. Výstavba jedné zastávky by městskou kasu vyšla na zhruba padesát tisíc korun, v plánu má radnice šest nových míst. To umožní rozšíření MHD do místní části Polánky nad Dědinou, Bědovické ulice, průjezd Nepasicemi či ke hřbitovu na Orebu.

„Musíme ale počkat, jestli lidé budou chtít autobus využívat. Také budou volby a nechtěli jsme nové zastupitelstvo uvazovat finančními závazky," dodal Němec.

Do autobusu se vejde přes dvacet lidí

Zatím jedna cesta pro dospělého vyjde na osm korun, děti školou povinné zaplatí polovinu. Do nízkopodlažního autobusu se vejde čtrnáct sedících a osm stojících lidí.

„Sedmimetrový autobus může v budoucnu také zajíždět do sídlišť, kde by se větší nevytočil," uvedl Milan Cedidla, jednatel firmy Audis bus, který MHD provozuje.

Spoje začínají jezdit ve všední dny od 5.09 hodin z Nepasic a svou pouť končí v 15.43 hodin na třebechovické železniční stanici. Nejdelší trasa měří čtrnáct kilometrů. Město stojí zhruba 50 tisíc měsíčně.

„Nepříjemné je překračování křižovatek a železničních přejezdů. Provoz zde od páté hodiny ranní houstne. Musí se dávat velký pozor," dodal řidič.