Tradicí už jsou stížnosti na rušení nočního klidu, vraky vozidel nebo sousedské spory.

„Pro řešení posledního jmenovaného však město nemá takřka žádné kompetence," vysvětlila Magdaléna Vlčková, mluvčí královéhradeckého magistrátu.

Ne všechny stížnosti ale město vyřeší ku spokojenosti lidí. „Psal jsem na odbor správy majetku. Řešili jsme obyvatele ve vedlejší ulici, kteří obývali prostory bez povolení. Odpověď přišla v tom stylu, že o tom ví, a že se to bude řešit nejdřív v polovině roku 2015," svěřil se se svou zkušeností Jan Karlíček.

Magistrát musí stížnosti vyřešit maximálně do šedesáti dnů, třetinu z loňských 106 zvládl úřad do deseti dnů. Petic dorazilo dvacet.

Vyfoťte rozbité cesty

Obyvatelé Hradce mohou na radnici také posílat MMS podněty, kde upozorňují na rozbité silnice či nepořádek ve městě. Takových zpráv přišlo úředníkům 133.

„Poslal jsem MMS, na které byla vyfocena Markova ulice v Kuklenách. Je v havarijním stavu. Dostal jsem odpověď, že o tomto problému magistrát ví, ale toť vše. Je sice pěkné, že máme asfaltové cyklostezky v lesích, ale že touto ulicí denně projede několik desítek aut do mateřské školky po téhle „silnici", je ostuda města," myslí si Martin Qvečan.

Za posledních šest let se na město dostalo nejméně stížností. „Každý z vedení města včetně všech náměstků má dveře otevřené a hodně nepříjemností se vyřeší a objasní právě na těchto společných setkáních. Lidé pak už zřejmě necítí potřebu upozorňovat na problém ještě jednou písemně," vnímá situaci primátor Zdeněk Fink.