Proto se také zdejší pedagogický sbor přihlásil do kurzů Minimalizace šikany. „Je to jeden z kurzů, který je hrazen z evropských peněz a je smysluplný,“ dodal Petr Lehký.

Do projektu se zapojilo pět hradeckých základních škol a přidala se také Základní škola z Chlumce nad Cidlinou. V krajské metropoli se jedná o ZŠ  Úprkova, Plotiště nad Labem, Svobodné Dvory a ZŠ Jiráskova a Milady Horákové. Vybrané víkendy tak učitelé tráví s psychologem Jiřím Maléřem z královéhradeckého diagnostického ústavu a učí se zážitkovou metodou rozpoznat šikanu od pošťuchování.

„Děti jsou mnohem vyspělejší, než jsme byli například my. Ale těžko se hledá hranice, kdy šikana začíná. My se na praktických příkladech snažíme  tuto hranici určovat. Výhodou je, že Jiří Maléř s námi netráví jen víkendy, ale přichází za námi přímo do školy. Učíme se, jak při šikaně postupovat. Je to přece jen citlivé téma pro oběť, rodiče i spolužáky. Učitelé by tak měli sledovat, jestli se šikanovaného dítěte někdo zastane, nebo jen třída útrpně přihlíží,“ přiblížila projekt ředitelka Masarykovy školy v Plotištích nad Labem Ilona Hojná.

Učitelé i ředitelé a jejich zástupci se do projektu zapojili dobrovolně, víkendy společně tráví ve volném čase.

„Psycholog Jiří Maléř nám například vysvětluje, jak pracovat s obětí i agresorem, aby nikdo nad šikanou nepřivíral oči. Je to pro nás velice cenná zkušenost jak při samotných pobytech, tak v praxi. Určitě tyto zkušenosti využijeme i v budoucnosti,“ doplnil Petr Lehký.