To vše předcházelo sobotní jízdě historické soupravy Společnosti železniční výtopny Jaroměř, kterou táhla lokomotiva z roku 1937 přezdívaná Velký Bejček.

Právě z Jaroměře vypravili v osm hodin historický vlak směr Hradec Králové, dále přes Všestary zpět do Jaroměře a Dvora Králové nad Labem.

„Jezdíme každou první sobotu v měsíci. Směrem na Dvůr Králové nad Labem jezdíme hněvčeveskou tratí, která běžně není v provozu. Dnešní jízda je připravena k oslavám 145. výročí bitvy u Hradce Králové,“ uvedl koordinátor Jaromír Tauchman.

Maximální rychlost mašiny je 50 kilometrů v hodině a utáhne i ve stoupání do čtyř promile až 1500 tun. Běžnou zátěží bylo 200 až 300 tun.

Trať z Pardubic do Liberce byla pro provoz otevřena 1. května 1859. V roce 1870 rychlíkům tato cesta trvala o patnáct minut méně než dnešním vlakům. Z Liberce do Vídně se cestující dostali jen za šest hodin.