„V současnosti máme asi 80 členů, kteří jsou i z okolí Vamberka nebo Rychnova. Ti mladší vlastní spíš novější modely z 60. let a převážně se jedná o motocykly,“ uvedl předseda klubu Jiří Dražka. On sám vlastní několik zajímavých kousků a na sběratelství se stal závislým. „Pokaždé si říkám, že už to bude poslední kousek do sbírky, ale zatím se mi to nikdy nepodařilo dodržet,“ uvedl s úsměvem.
Vlastnit historické vozy může být zajímavé i peněžně. Některé veterány je možné prodat za závratné sumy. „Samozřejmě se najdou také překupníci, kteří se vyloženě snaží vyšroubovat cenu vozu nebo motorky co nejvýš a pak je obratem prodat, aby na tom vydělali,“ říká Dražka. Vzápětí však dodává, že na aukcích se pohybují spíš znalci, kteří mají obvykle muzeum, a chtějí mít ve sbírce ty nejlepší kousky.
„Hodnota veteránů je velmi různá. Záleží na značce a stáří i na tom, jestli je sestaven z nových dílů nebo v původním stavu. Za zahraniční vozy typu Ferrari nebo Bugatti můžete zaplatit i více než 40 milionů korun,“ prozradil. Skvosty z české dílny jsou přeci jen levnější, ale zachovalý, renovovaný kus může majitel prodat i za půl milionu.