V tomto období plánuje Správa železničních dopravních cest (SŽDC) modernizaci trati, stavbu druhé koleje nebo elektrifikaci některých úseků. S první etapou v úseku Opatovice nad Labem a Stéblová se počítá v roce 2011, řekl Jiří Šťastný ze SŽDC.
"Nebude se muset čekat na křižování železničních souprav, protože na dvoukolejné trati se mohou vlaky potkávat. Do Chrudimi by se mohlo jezdit jednou soupravou, protože se počítá z elektrifikací tratě. Cestujícím do Chrudimi by odpadla jízda do Rosic nad Labem," uvedl Šťastný.
Zatímco dnes vlaky jezdí z Chrudimi do Pardubic a Hradce Králové po jedné koleji, po dokončení stavby se trať rozšíří o další kolej. V úseku Hradec Králové a Jaroměř se zdvoukolejní trať z Předměřic nad Labem do Smiřic, řekl Šťastný.
Modernizace také počítá s rekonstrukcemi nástupišť. Ku příkladu jejich zvýšení usnadní cestujícím nastupování do vlaků. Přibudou přístřešky, nástupy budou bezbariérové a například informační systémy budou upravené i pro slabozraké a nevidomé lidi, uvedl Šťastný.
Rozpočet na modernizaci trati doposud není hotový, na stavební plány existují zatím jen studie. Známá je zatím první etapa, v jakém pořadí přijdou na řadu další úseky, nedovedl Šťastný přesně odpovědět. Modernizace podle něj však nebude tak technicky náročná, protože se nejedná o horskou oblast.
Etapy modernizace trati Chrudim-Pardubice-Hradec Králové-Jaroměř
Chrudim - Pardubice (tzv. Medlešická spojka)
výstavba tzv. severní koleje v Pardubicích (úsek Pardubice - Pardubičky - Pardubice hl.n.)
průjezd železničním uzlem Pardubice
Pardubice hl.n.- Rosice nad Labem (tzv. Malá Rosická přeložka)
Rosice nad Labem - Stéblová
Stéblová - Opatovice nad Labem
Opatovice nad Labem - Hradec Králové
rekonstrukce jižního zhlaví Hradec Králové
rekonstrukce žel. stanice Hradec Králové
Hradec Králové - Předměřice nad Labem
Předměřice nad Labem - Smiřice
Smiřice - Jaroměř
Zdroj: Správa železniční dopravní cesty