Seriál "S Deníkem ušetříte"

Ne všechny slevy jsou tak výhodné, jak se tváří.

Spotřebitelé by ale měli být nanejvýš opatrní, aby nenaletěli vypečenému obchodníkovi.

Obvyklou fintou je například neúměrné nadsazení cen před Vánocemi a následné „slevy“ po Novém roce.

Nutno říci, že stále více lidí pod vánočním stromkem nachází peníze nebo dárkové poukazy, a tak se z lednových nákupů stává oboustranně výhodné počínání.

Například firma Albi, sídlící v hradeckém obchodním domě Futurum, která nabízí společenské hry, hlavolamy a přání do obálky, má nyní slevy v hodnotě dvacet až šedesát procent.

I firma Electro World se řádně připravila na slevy. „Tak jako existují zákazníci, kteří nakupují před Vánocemi, jsou lidé, kteří nakupují po Vánocích – například z důvodu, že dostali peníze nebo poukazy darem, případně čekají na výhodnější nabídky v podobě různých slev. Electro World od 26. prosince zahájil povánoční výprodeje, které jsou napříč všemi kategoriemi: černá technika (především TV), bílá technika (hlavně pračky, lednice, myčky) a IT + další (notebooky, fotoaparáty, navigace…),“ řekl Jan Bosák, Marketing/PR Manager ze společnosti Electro World.

Společnost Kenvelo nabízí až 60procentní slevy „Zájem lidí byl velký. Na lacinější zboží slyší každý,“ přiblížila pracovnice, která si přála zůstat v anonymitě. Pracovníci krajské pobočky České obchodní inspekce dnes začnou se svými pravidelnými kontrolami.

„Kontroly provádíme po celý rok. Samozřejmě zjišťujeme různé nedostatky. Spotřebitelům bych poradila, ať kupují, co skutečně potřebují. Dále by neměli podléhat reklamním sloganům,“ uvedla vedoucí hradecké pobočky České obchodní inspekce Miroslava Chmelíková. Zákazníci by měli vyhledávat takové zboží, na němž jsou uvedeny původní ceny, aby si mohli spočítat, zda se skutečně jedná o uvedenou slevu na zboží.