Expozice mapující historii pro město charakteristických vozů s „klacky“ potrvá až do soboty 18. května, kdy na stejném místě a v okolí terminálu vypuknou oslavy s doprovodným programem, prezentacemi či jízdami v historických vozech MHD.

Projekt výstavby trolejbusových tratí v Hradci Králové vznikl v roce 1947. Počátkem druhého čtvrtletí 1948 začala výstavba trolejbusových tratí a již po roce, v neděli 2. května 1949, zahájila se dvěma vozy v půlhodinovém intervalu pravidelný provoz linka označená jako číslo 2.

Stovky cyklistů vyrazily v Hradci Králové a okolí na trasu závodu horských kol.
Centrem, tunelem i lesy - podívejte se, kudy jeli bikeři Hradcem Králové

Ta jezdila od hlavního nádraží přes Korunu dnešní Gočárovou třídou na Ulrichovo náměstí, Pražský most a do Mostecké ulice, odtud k Fortně, přes Moravský most a po Brněnské na tehdy poměrně dost vzdálený Nový Hradec Králové. Ještě v témže roce byla uvedena do provozu i linka číslo 0 na Slezské Předměstí. Vozový park tehdy tvořily čtyři trolejbusy Vetra–ČKD.

Mohlo by vás zajímat: Zásahovka si přišla pro dva cizince, kradli v celém Česku i zahraničí

Zdroj: Policie ČR