Plány královéhradeckého dopravního podniku se zavedením trolejbusů na točnu Pod Strání se pomalu rozjíždí. Před několika dny bezmála 20 milionový projekt získal stavební povolení. To ještě musí nabýt právní moci.

„Po jejím nabytí bude moci hradecký dopravní podnik jako investor podat žádost o dotaci,“ uvedl mluvčí hradecké radnice Petr Vinklář s tím, že dotace by měly pokrýt 85 procent nákladů.

Výstavba nového trolejbusového vedení od Brněnské třídy Palachovou ulicí a ulicí Milady Horákové je součástí takzvaných ITI projektů Hradecko-pardubické aglomerace. A je odhadována na rok 2018.

Čekání na nabytí právní moci stavebního povolení a podání žádosti o dotace, to jsou dva důležité mezníky, které firmě Dopravní podnik města Hradec Králové schází k tomu, aby se pustila do plánovaného rozšíření trolejbusového spojení po točnu Pod Strání u Nového Hradce.

„Vypsání výzvy k podání žádosti o dotaci z Operačního programu Doprava se předpokládá na konci tohoto roku,“ uvedl mluvčí hradeckého magistrátu Petr Vinklář s dodatkem, že do konce roku se bude souběžně připravovat i soutěž na dodavatele.

Smyslem připravované trolejbusové trati má být zvýšení přepravní kapacity. Nově se mají na točku Pod Strání „podívat“ kloubové trolejbusy a na lince číslo 27 umožní stávající autobusy nahradit novými trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem.

Začne se v příštím roce

Pokud vše půjde podle plánů - stavební povolení již dopravnímu podniku leží na stole - a získají se potřebné dotace, výstavba trolejbusové trati by měla začít ve druhém čtvrtletí příštího roku.

„Součástí projektu je i nové veřejné osvětlení po celé délce nové tratě,“ doplnil Vinklář.

V blízké době by tak z Brněnské ulici do ulice Pod Strání mělo denně projet 140 trolejbusů. V nočních hodinách pak počítá dopravní podnik s přibližně 19 spoji.

Další na řadě má být i Plachta

V minulém roce též magistrát s dopravním podnikem vyslovily záměr zavést nové trolejbusy i do nedaleké lokality Plachta.

„Potřeba linky je zde už nyní, ale k zavedení potřebujeme trolejbusy s pomocným pohonem jako jezdí například do Kluků. V rámci dotace budeme podávat žádost na nové vozy a dva až tři trolejbusy by měly být právě tohoto typu,“ uvedl Deníku před rokem ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.

Investor také slíbil, že při výstavbě sloupů využije stroje se sníženou hlučností a stavět se nemá ve večerních hodinách.

Informace o tratiNová trolejbusová trať, kterou budou lemovat sloupy sloužící i jako veřejné osvětlení, má být dlouhá 860 metrů.

Na lince číslo 27 umožní nahradit stávající autobusy novými trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem.

Výchozí elektrické napájení bude z bodu na Brněnské třídě.