Přestože je teprve začátek ledna, silničáři se už vrhli do oprav vozovek. Zatím však pouze provizorních. Letošní zima se střídáním teplot a množstvím sněhu, a tudíž i častým používáním chemického posypu, dává cestám na frak.

„Provizorní opravy jsme zahájili už koncem roku, když to několik dnů umožnily klimatické podmínky. Podle předpovědi počasí to vypadá, že v tomto týdnu bychom měli pokračovat ve větší míře. Provizorním opravám výtluků se budou věnovat tři až čtyři party našich pracovníků,“ uvedl Tomáš Pospíšil z Technických služeb Hradec Králové.

Dodal však, že zahájení oprav už na přelomu roku není mimořádné, s opravami největších děr v silnicích se v předchozích letech začínalo také už touto dobou.

Opravy „svých“ komunikací před svátky zahájila také Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje. „Jednoznačně preferujeme výtluky, které jsou nebezpečné z hlediska bezpečnosti silničního provozu a možných škod na vozidlech uživatelů pozemní komunikace,“ řekl náměstek ředitele SÚS Petr Zima.

Zatím se však jedná pouze o provizorní výspravy studenou směsí, kdy se výtluk pouze vyplní materiálem a za studena zhutní. Větší a plošné opravy správci komunikací zahájí zřejmě až na jaře, kdy začnou fungovat obalovny vyrábějící teplou balenou směs. „Očekávám, že se tak stane v polovině března,“ sdělil Tomáš Pospíšil.

Přestože jsou nynější výspravy děr provizorní, neznamená to, že vydrží jen do jara. „Takto provedené opravy výtluků mohou na některých méně frekventovaných místech vydržet i několik let,“ řekl zástupce hradeckých technických služeb.

V některých městech však není situace s výtluky tak zlá. Například v Novém Bydžově tamější technické služby opravy děr ještě nezahájily. Podle ředitele Josefa Kožíška zatím nebyl důvod. „Uvidíme, až se obnaží všechny místní komunikace, ale žádné extra výtluky jsme dosud nezaznamenali,“ vysvětlil. „Pokud budou opravy potřeba, ihned je zahájíme. Zásoby materiálu máme,“ prohlásil.