V pondělí se po letech čekání otevřel úsek dálnice D11 až k úpatí Hradce, který část dopravy odvede nejenom z právě likvidované spojnice mezi Kukleny a Libišany, ale také z Hradubické. Pokusili jsme se zmapovat, pro kterou část řidičů bude lepší využívat nájezd v Kuklenách a naopak, komu se vyplatí najíždět na dálnici z Opatovic.
Naším cílem byla benzinová stanice jen pár kilometrů od opatovického sjezdu. Prvním výchozím bodem bylo centrum města, respektive Ulrichovo náměstí. Odtud jeden vůz vyrazil přes křižovatku Koruna a dál na Kukleny. Druhý se napojil na druhý městský okruh odkud pokračoval na Opatovice. A výsledek, obě auta do svého dálničního cíle dorazila v těsném závěsu za necelých třináct minut. Nutno ovšem dodat, že jsme pokus učinili v době „dopravního“ klidu, kdy se centrum města dalo projet bez větších komplikací a zácp. Nerozhodný výsledek byl také docílen tím, že ve směru od Kuklen na Prahu je v současné době omezena maximální povolená rychlost.
Nicméně i tak platí, že časy jsou takřka totožné. Pokud však chcete jet ze středu Hradce do Prahy plynuleji, doporučujeme jízdu po Hradubické. Rozdíly při volbě cesty jsou však znát pokud se přijíždí ze směru od Třebechovic.
Po necelých 40 letech se konečně dálnice D11 dotkla hranic Hradce Králové. Řidičům, kteří chtějí autostrádu využít jako nejrychlejší spojení s hlavním městem, přibylo několik možností, jak se z centra krajské metropole na dálnici napojit. První možností je využít napojení u Opatovic nad Labem či využít nově dostaveného úseku k hradeckým Kuklenám.
LÉPE PO OKRUHU
V obou případech se doby cestování téměř rovnají. Nejdůležitějším faktorem je však fenomén dopravy při průjezdu Hradcem Králové. Ten se řidičům promítne do délky jízdy, tedy pokud převážně cestují přes krajskou metropoli z okolí.
Zatímco pro řidiče cestujících po hlavních tazích z Náchoda či Jičína je napojení na nově otevřený úsek dálnice u Kuklen jasnou variantou, řidiči přijíždějící po I/11 ze směru od Třebechovic musí v těchto dnech zvolit jako nejoptimálnější cestu takovou, která zohlední i proměnlivost dopravy v krajském městě.
Nejplynuleji se jím bude cestovat po hradeckém okruhu přes Hradubickou třídu a následné napojení na dálnici u Opatovic.
Pokud se rozhodnou pro variantu ve směru na výpadovku na Jičín a následné napojení na autostrádu u Kuklen, omezení pocítí na Pilnáčkově třídě na opravovaném takzvaném průmyslovém mostě. V opačném směru od Prahy dál na východ je tradičně ve špičce „přibrzdí“ křižovatka Mileta.
Nejrychlejší a nejpomalejší trasaZ centra Hradce Králové mohou řidiči využít napojení na dálnici buď u Opatovic nad Labem, či se napojit na nový úsek u Kuklen. V obou případech se časy cestování téměř rovnají. K první benzínové stanici na D11 ve směru na Prahu je to okolo 13 minut. Pro řidiče přijíždějících ze směru od Třebechovic platí, že časově je v současné chvíli vyjde nejlépe cesta přes Hradubickou třídu a napojení u Opatovic. A to okolo 15 minut. Při zpáteční cestě je ve špičce ovšem na stejné trase přibrzdí tradiční kolony u křižovatky Mileta.