„Na původním dvoupruhu nevyhovují svodidla. Kvůli zvýšení rychlosti se musí prodloužit a doplnit, někde také vyměnit za pevnější s vyšší třídou zadržení," uvedl Vebr.

Kvůli zvýšení rychlostního limitu také budou muset ustoupit některé stromy a billboardy, které jsou blízko silnice a mohly by ohrozit bezpečnost řidičů. ŘSD na tyto práce vypisuje výběrové řízení, cena se odhaduje na čtyři až pět milionů korun.

Úpravám neunikne ani samotná silnice. Jízdní pruhy se zúží a krajnice naopak rozšíří.  Smůlu budou mít také cyklisté, kteří budou mít na tepnu spojující krajská města zákaz vjezdu. Podle Bohumila Vebra se ale musí počkat na změnu zákona o pozemních komunikacích, aby značení odpovídalo jeho požadavkům.

Čtyři pruhy mezi městy vznikaly dvacet let a stály 2,9 miliardy korun.