„S kanceláří jsem spolupracovala před dvěma lety. Bohužel jsem se však s ní dostala do právního sporu, v němž šlo o 1,5 milionu korun,“ říká Kamila Bednárková z Cestovní agentury Kamila.

Poznamenala, že nakonec po tři čtvrtě roce se podařilo vše zdárně vyřešit, avšak do své nabídky již zájezdy Tomi tour nezahrnula.

Podobné zkušenosti má i další z majitelek cestovní agentury Libuše Gabrielová.

„Již před několika lety jsem měla ve své nabídce zájezdy Cestovní kanceláře Fischer, v níž v té době Václav Fisher působil. Dostala jsem se do situace, kdy společnost neplatila provize a především si stěžovali klienti, že nedostali to, co jim bylo garantováno. Kupříkladu typ hotelu. Poté, co si pan Fisher založil společnost Tomi tour, jsem už s touto kanceláří raději nespolupracova­la,“ uvádí.

Podle některých hlasů z branže „cestovek“ se už o problémech Tomi tour šuškalo delší dobu. To potvrzuje i mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

„Nyní již můžeme zveřejnit, že jednání o převzetí cestovní kanceláře Tomi tour probíhala interně na trhu cestovních kanceláří již od počátku roku. V posledním týdnu probíhala jednání prakticky denně. Zájemce na převzetí Tomi tour se však bohužel najít nepodařilo,“ vysvětlil Okamura.

O návrat klientů, kteří jsou nadále v zahraničí, se postará slovenská pojišťovna Union, u níž byla kancelář pojištěna.

Zároveň pojišťovna vyzývá ty, kteří již mají zájezd zaplacený, avšak neodcestovali, aby si písemně požádali o pojistné plnění. „Nejdéle je potřeba o něj požádat dva měsíce od doby, kdy měl zájezd skončit,“ upřesnila mluvčí pojišťovny Judita Smatanová.

Co je dobré před cestou na dovolenou vědět, najdete v rozhovoru s mluvčím Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamurou:
hradecky.denik­.cz/okamura