„V pátek přišlo šest dětí a v sobotu také. Dvanáct dětí, to je pro výuku ideální počet. Při vyšším počtu dětí bychom nemohli zabezpečit individuální přístup k žákům,“ vysvětlila ředitelka První soukromé základní školy v Hradci Králové Svatava Černá.

Podle učitelek Zdeňky Vítkové a Pavlíny Bártové je individuální přístup k dětem důležitý už při zápisu. Budoucí žáci jsou klidnější a lépe se soustředí na práci, i když zápis trvá delší dobu. „Necháváme dítě projevit,“ uvedla Zdeňka Vítková. „Nejvíc je baví, když hraju hloupou a oni mě mohou opravovat,“ přiblížila nám jednu z možností, jak poznat připravenost dítěte pro nástup do školy.

Nastávající prvňáci i jejich rodiče upoutala také netradičně vymalovaná chodba v přízemí budovy školy v podobě velkého didaktického obrazu. Znázorňuje období po vzniku světa až po současnost a nejdůležitější okamžiky. „Chtěla jsem, aby to dětem také něco dalo. Pracovala jsem na tom každý druhý víkend od září do Vánoc,“ řekla nám autorka obrazu, učitelka přírodopisu a dějepisu Kateřina Badošková.

Zápis čekal koncem uplynulého týdne také zájemce o výuku na církevní Základní škole Jana Pavla II. Tato škola sází kromě jiného před nástupem do školy na vzájemné se poznání a dobrý kolektiv dětí. Organizuje totiž setkávání budoucích prvňáčků nazvané Hrátky se zvířátky. Pět únorových, březnových a dubnových schůzek má předškolákům přiblížit prostředí školy, procvičit grafomotoriku, pohrát si s písmenky i číselnými pojmy, vytvořit něco v keramické dílně, zvyknout si na poslech angličtiny a především se poznat. Děti navštíví i kapli a poslechnou si vyprávění o bibli. (čer)