Podle primátora Alexandra Hrabálka se však lidé v budoucnu zdražování jízdného nevyhnou. Připisuje to růstu cen energií a mezd.

„Ke změnám ceníků veřejné dopravy již přistoupila řada krajů a měst. Je však zřejmé, že u námi přijatého ceníku nebyla nová cena v některých tarifech hradecké MHD dostatečně projednána,“ uvedl primátor a dodal, že celou věc chce vední města projednat i s dalšími zastupitelskými kluby.

Psali jsme již:

Ilustrační foto
Sliby neplatí. Městská doprava v Hradci podraží

„I když se jedná o vyhrazenou kompetenci rady města, považujeme za důležité, aby se k výši jízdného vyjádřily i zastupitelské kluby. Předpokládáme, že změny se podaří projednat a připravit s platností od druhého čtvrtletí příštího roku,“ dodal Hrabálek.

Změnu názoru svých kolegů z vedení města přivítal i odpůrce „překotného“ zdražení Pavel Marek. „Minulý týden jsem byl opravdu překvapen, že to někdo navrhl. A ještě víc mě překvapilo, že to prošlo. Do té doby jsme neměli žádné signály, že by chtěl někdo ceny upravovat. I proto tam bylo spoustu kontroverzních bodů,“ nechal se slyšet náměstek primátora.

Ilustrační foto
Opozice smetla rozpočet, Hradec čeká rozpočtové provizorium

Ten je navíc rád, že případné zdražení bude vedení města konzultovat i s ostatními stranami napříč zastupitelským politickým spektrem.

„Každý má na věc jiný názor. A to i na benefity v podobě jízd zdarma. Budeme se o tom dohadovat. A jsou dvě východiska. Buď se dohodneme, nebo zůstanou ceny stejné. A já sám jsem zastáncem toho, že bychom měli počkat jak dopadnou další dopravní projekty města. Nechceme vyhnat lidi z MHD a přemístit je do jiných druhů dopravy,“ řekl Marek.

Nastínil i možnost spojenou s nově připravovaným městským odbavovacím systémem: „Pokud se i poté budeme bavit o zdražení, musíme však také říct, co případně občanům přineseme navíc. Je tu třeba možnost navázání na společnost NextBike. A třeba těm co si zaplatí o stovky či dvě navíc, tak jim nabídnout například bonifikaci v podobě kol na určitý čas zdarma.“