Novější a rychlejší

Kromě tradiční výbavy v podobě sypačů, nakladačů, minibagru a dalších pomocníků pro ruční úklid představili i nový stroj. Vozidlo, jenž má pluh, odmetací koště i posypové zařízení.

Díky němu bude zimní údržba hlavně rychlejší, neboť se tak dostane i na komunikace, které se jinak udržují až tehdy, kdy je všechno ostatní hotovo.

Výhodou je kromě menší šířky a dělené radlice, kterou se dostane do stísněných míst, možnost posunout volant na druhou stranu kabiny řidiče, což obsluha ocení při pracích v blízkosti obrubníku. Zároveň je využitelný v létě na sekání trávy v příkopech.

S řidiči potíže nemají

Komplikace ze strany řidičů při odklízení nepředpokládají. V minulých letech s nimi žádné problémy neměli.

„V případě, že je hodně sněhu, tvoří se při odmetání nebo pluhování bariéry při okrajích silnice. Když jsou nevhodně zaparkovaná auta, tak se cesta tou bariérou zužuje. Překážka vzniká především v úzkých ulicích, jako je třeba Habrmannova nebo jí podobné, kde nám někdy řidiči tenhle problém vytvoří, ale není to nikdy nic tak tragického, že bychom sáhli až k odtahům, většinou se domluvíme," vysvětlil ředitel Technických služeb Hradec Králové Jiří Henzl.

Zásoby přichystány

Za loňský rok technické služby ušetřily řadu materiálu na zimní posyp a zbylé zásoby uchovaly na skladě. I přes tyto úspory se však dokupovalo 665 tun soli.

„Musíme mít vždycky standardní zásobu. Sůl nakupujeme v létě, kdy je lepší cena, do zimy tak jdeme s plnými sklady a zcela výjimečně nám sůl během zimního období dojde a dokupujeme ji. Naposledy se to stalo, když byla ta krutá zima, zhruba před pěti lety. Nyní jsme kompletně vybavení," dodal Henzl.

Celkové množství 1771 tun soli by letos mělo bohatě stačit. Nově totiž technické služby zajišťují pouze cesty po území Hradce Králové. Krajské a státní silnice si příslušné organizace budou udržovat samy.