Dalších dvacet milionů musí mít silničáři připravených na jarní „záplatování“ děr ve vozovkách. Cesty jsou po sezoně v horším stavu, než v minulých dvou letech.

Letošní zimu přitom nelze počítat k těm opravdu tuhým. „Předcházející dvě byly mírné, proto byly náklady na údržbu silnic nižší. Letos byla zima běžná. Silničáři ji velmi dobře zvládli. V kraji nemusel být vyhlášen jediný kalamitní den,“ řekl Josef Ješina, krajský radní zodpovědný za oblast dopravy. Zásoba soli na chemickou údržbu silničářům stačila. Na silnice jí vysypali 21 tisíc tun. Vloni spotřebovali polovinu.

V půlce dubna se silničáři dopočítali k prozatímním výdajům asi 196 milionů korun. „Na horách se cesty ještě udržují a bude třeba je také po zimě uklidit. Náklady se proto ještě o něco zvýší,“ informoval tiskový mluvčí kraje Jiří Hošna. „V roce 2006 musely sypače vyjíždět ještě v květnu. Zima tehdy kraj stála rekordních 227 milionů korun.“

Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje zaměstnává na pět set lidí. K zimní údržbě používá asi 100 sypačů. Kolem dvou set kilometrů silnic v zimě neudržuje. Jde o málo využívané cesty v horách a na okrajích okresů, kde je provoz minimální.