Zkrácené přestávky? Uleví se hlavně dětem, které dojíždějí
Královéhradecko - „Ještě v minulém roce k nám školní inspekce chodila kontrolovat, jestli dětem přestávky nekrátíme," uvedl k problematice kupříkladu Ladislav Vlachý, ředitel ZŠ Karla IV. Nový Bydžov.
Někteří ministerští úředníci se zřejmě velice nudí. Se zahájením školního roku přišli s některými novinkami, které údajně nejsou žádnými revolučními změnami. Však také proč? Když tři ze čtyř „novinek" již ve školách běžně využívají. O co jde? Dozor během polední pauzy, na prvním stupni dopoledne zvýšit počet hodin, aby mladší žáci neměli odpolední vyučování. Zároveň mohou školy krátit některé přestávky a upravit rozvrh podle dojíždějících žáků, to záleží na škole. Je také možnost slovní klasifikace v prvním pololetí.
„V některých bodech se jedná skutečně o paradoxy. Ještě v minulém školním roce k nám Česká školní inspekce chodila kontrolovat, jestli dětem přestávky nekrátíme, v nadcházejícím školním roce nám ministerstvo dává možnost je krátit," povzdychl si ředitel Základní školy Karla IV. v Novém Bydžově Ladislav Vlachý. Jak dodal, rozvrhy připraví tak, aby se děti, které do Bydžova přijíždějí z jedenačtyřiceti obcí, netoulaly kvůli pozdějším spojům v ulicích města. „Řadu let máme navíc školní klub, kde dětem nic nehrozí. Ani slovní hodnocení pro nás není novinkou, i když se spíš jedná o výjimky. Používáme je například u dětí, které chodí do psychologické poradny," vysvětluje Ladislav Vlachý.
To nám ostatně potvrdil také ředitel Základní školy Úprkova v Hradci Králové Petr Lehký. „Je to standard, děti jsou o přestávkách pod kontrolou. Nechceme, aby samotní žáci někde pobíhali v ulicích. A zkrácené přestávky? Už dříve jsme kvůli mimohradeckým dojíždějícím dětem začínali s vyučováním v určitém předstihu v 7.55 hodin. Nyní to bude jednodušší," komentoval Petr Lehký. Podle něho i slovní hodnocení pro ně není ničím novým. Také v „Úprkovce" jde spíš o výjimky.
„Kratší přestávky? V pohodě, aspoň náš druhák nemusí nikde „chytat" autobus," řekla Jana Nová z Hradecka.