Ti se dozvídají nejen aktuality ze života zahrady, ale mají možnost soutěžit o přitažlivé ceny, například v poznávací nebo fotografické soutěži. Pracovníci zoo pak mají možnost se dozvědět, jak se návštěvníkům u nich líbilo a jaké si přivezli ze Dvora zážitky. „Hodně si od toho slibujeme, Facebook má neuvěřitelnou marketingovou sílu. Ostatní zoo v Česku Facebook ke své škodě příliš nevyužívají,“ řekl Filip Košťál z útvaru vzdělávání a marketingu zoo. „Fanoušky můžeme snadno oslovit se zajímavou nabídkou nebo je pozvat na připravované akce do zoo,“ dodal.

Facebook zoo pomáhá být každý den v kontaktu s jejími návštěvníky. Každodenní neformální komunikace mezi zoo a jejími fanoušky je velmi cenným zdrojem informací a zpětnou vazbou. „Snadno zjistíme, co se návštěvníkům líbí, a co bychom měli zlepšit. A navíc je to docela zábava,“ dodal Košťál.

Zoo nabízí svým fanouškům na Facebooku krátké novinky z první ruky, videa a fotografie. Své fotografie a komentáře mohou vkládat i sami návštěvníci stránky a tvoří tím její obsah.

Minulý víkend fanoušci soutěžili o jeden ze zážitkových programů, které jsou návštěvníky čím dál oblíbenější. Vítěz se mohl těšit na Offroad safari pro dva, večerní projížďku otevřeným terénním vozem s průvodcem. Celé královédvorské safari tak bude mít na hodinu jen pro sebe. Soutěžily nápadité fotografie zvířat, hlasovali sami návštěvníci Facebooku. Nakonec vyhrál bernský salašnický pes – záchranář s nezbytným soudkem rumu pod krkem.

„Zoo Dvůr Králové má dnes na Facebooku přes dva tisíce fanoušků, z nichž většinu tvoří uživatelé do 35 let, s mírnou převahou žen. Těch je dvaašedesát procent,“ prozradil Košťál. Zájemci najdou stránku na adrese www.facebook.com/zoodvurkralove. Mimo jiné tu lze vidět stovku fotografií, které návštěvníci pořídili v dvorské zahradě.

Kromě stránky na Facebooku má zahrada samozřejmě také vlastní internetové stránky, kde zájemci najdou také všechny potřebné informace. Chybí tu ale právě ten bezprostřední kontakt s konkrétními návštěvníky, který umožňuje Facebook.